Magyar Állatvédők Diákösszefogása Rügyek és Gyökerek Csoport

Iskolánk ökoiskolaként működik, ami azt jelenti, hogy nálunk kiemelt szerepet játszik a környezettudatos nevelés és szemléletformálás. Tavaly referencia ökoosztályt indítottunk, az „ökotudatosság” megalapozásaként. Ezt felmenő rendszerben kívánjuk folytatni. Ily módon rendelkezünk alapokkal, melyekre az idei tevékenységünket építhetjük. Csoportunk lelkes tagjai is ebből az osztályból kerültek ki.

Célunk az átfogó szemlélet kialakítása, hogy a gyerekek tudatában legyenek a környezeti problémáknak, és hogy ők maguk hogyan tudják megelőzni, illetve orvosolni ezeket.

A folyamatot a megismer-> megszeret-> megóv elv alapján valósítjuk meg környezeti nevelő segítségével, de a gyerekek nagyfokú önállóságára alapozva.

Programunk:

1.

Közvetlen környezetünk megismerése, az arról való gondoskodás:

madárvédelem: az őszi-téli-kora tavaszi időszakban madáretetőket – és itatókat helyezünk ki, és folyamatosan töltjük fel

növényvédelem: az iskolakert fáinak és cserjéinek állapotát folyamatosan monitoringozzuk

kertészkedés: helyben, vegyszermentesen termelünk zöldségeket és gyümölcsöket (pl. borsót), a kertben komposztálunk, az osztályteremben palántát nevelünk

szelektíven gyűjtjük a papírt, a műanyagot és a komposztálnivalót

az osztályterem dekorálásánál újrahasznosítunk

2.

Tágabb környezetünk megismerése, ismeretterjesztés, állatvédelem:

a közelben folyó Rákos-patak szennyezettségét vizsgáljuk

részt veszünk a Tatai Vadlúd Sokadalmon és sokat tanulunk a madárvédelemről

március/áprilisban csatlakozunk a békamentési akcióhoz Farmoson

kilátogatunk a gödöllői Nemzetközi Természetfilm Fesztiválra, illetve indulunk a természetfotó pályázatán

megemlékezünk a zöld jeles napokról, a Víz Világnapjáról, a Madarak és Fák napjáról

együttműködünk a Duna Ipoly Nemzeti Park munkatársaival.

Célunk nem a kampányszerű megmozdulások, hanem hogy a környezettudatos szemlélet áthassa a mindennapokat, a gyerekek attitűdjét is ilyen irányba terelve.