A R&S hálózat Magyarországon

Magyarországon 2006-ban, Dr. Jane Goodall közreműködésével jött létre a Rügyek és Gyökerek Egyesület, amely akkor elsődleges céljaként a hazai környezeti nevelés megerősítését tűzte ki. Számos, gyerekeknek és fiataloknak szóló fesztivál és rendezvény programját gazdagították és gazdagítják a projektjeink, aktívan segítve az iskolai és iskolán kívüli környezeti oktatást.

Szentendrei Rügyek és Gyökerek csoport

A projekt lényege az óvodai és iskolai hulladék csökkentése, amelyen keresztül az óvónők igyekeznek felhívni a figyelmet a különböző környezeti problémákra.

szentendre1

Gyomaendrődi Rügyek és Gyökerek csoport

Ez a projekt egy kísérlet arra, hogy a Rügyek és Gyökerek program meghonosodjon Gyomaendrődön is, amelynek köszönhetően izgalmas eredmények születtek.

gyoma1

Kerek Világ Rügyek és Gyökerek csoport

A Kerek Világ elnevezésű Rügyek és Gyökerek csoport az 1990-ben alapított Kerek Világ Alapítványon belül működik. Az alapítvány célja kettős: sérült gyermekek számára otthonos, minden szempontból magas szakmai színvonalú oktatás, terápia és gondozás biztosítása, valamint a társadalom érzékenyítése a más képességekkel rendelkezők irányában.

kerek1

Kispesti Csimpánzok Rügyek és Gyökerek Csoport

A csoport célja az, hogy felhívja a figyelmet a fenntartható fejlődés fontosságára. 2009-ben kezdtek el együtt dolgozni a Jane Goodall Intézettel, amikor az első Föld napját szervezték az iskolában.

Magyar Állatvédők Diákösszefogása Rügyek és Gyökerek Csoport

Iskolánk ökoiskolaként működik, ami azt jelenti, hogy nálunk kiemelt szerepet játszik a környezettudatos nevelés és szemléletformálás. Tavaly referencia ökoosztályt indítottunk, az „ökotudatosság” megalapozásaként. Ezt felmenő rendszerben kívánjuk folytatni. Ily módon rendelkezünk alapokkal, melyekre az idei tevékenységünket építhetjük. Csoportunk lelkes tagjai is ebből az osztályból kerültek ki.

Célunk az átfogó szemlélet kialakítása, hogy a gyerekek tudatában legyenek a környezeti problémáknak, és hogy ők maguk hogyan tudják megelőzni, illetve orvosolni ezeket.

A folyamatot a megismer-> megszeret-> megóv elv alapján valósítjuk meg környezeti nevelő segítségével, de a gyerekek nagyfokú önállóságára alapozva.

Programunk:

1.

Közvetlen környezetünk megismerése, az arról való gondoskodás:

madárvédelem: az őszi-téli-kora tavaszi időszakban madáretetőket – és itatókat helyezünk ki, és folyamatosan töltjük fel

növényvédelem: az iskolakert fáinak és cserjéinek állapotát folyamatosan monitoringozzuk

kertészkedés: helyben, vegyszermentesen termelünk zöldségeket és gyümölcsöket (pl. borsót), a kertben komposztálunk, az osztályteremben palántát nevelünk

szelektíven gyűjtjük a papírt, a műanyagot és a komposztálnivalót

az osztályterem dekorálásánál újrahasznosítunk

2.

Tágabb környezetünk megismerése, ismeretterjesztés, állatvédelem:

a közelben folyó Rákos-patak szennyezettségét vizsgáljuk

részt veszünk a Tatai Vadlúd Sokadalmon és sokat tanulunk a madárvédelemről

március/áprilisban csatlakozunk a békamentési akcióhoz Farmoson

kilátogatunk a gödöllői Nemzetközi Természetfilm Fesztiválra, illetve indulunk a természetfotó pályázatán

megemlékezünk a zöld jeles napokról, a Víz Világnapjáról, a Madarak és Fák napjáról

együttműködünk a Duna Ipoly Nemzeti Park munkatársaival.

Célunk nem a kampányszerű megmozdulások, hanem hogy a környezettudatos szemlélet áthassa a mindennapokat, a gyerekek attitűdjét is ilyen irányba terelve.